چند ترفند برای سلامت شما

ترفند سلامت

برخی افراد ادعا می کنند که سالم غذا خوردن وقت گیر و پیچیده است. ولی ما در اینجا راهنمایی تون می کنیم تا بتوانید مواد غذایی سالم تر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۱٫ استفاده از یک ترفند برای نگه داری سبزیجات تازه

سبزیجات تازه مانند ریحان، نعناع، پونه، مرزه، گشنیز و مریم گلی به غذا طعم و عطر خاصی می دهد بدون آنکه از مواد شیمیایی مانند اشکنه های بسته بندی شده استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است شما دسته ی بزرگی از این گیاهان را تهیه کردید و تنها بعد از استفاده از چند برگ آن بقیه را بیرون انداختید. ولی در اینجا ترفندی براتون میگم که می تونید تا چند روز سبزیجات رو به همان شکل تازه نگه دارید. روش اول بدین صورت است که برگ ها را از ساقه ها جدا کنید سپس در یک ظرف شیشه ایی ریخته و درب آن را ببندید و در یخچال نگه داری کنید. برای اینکه مدت زمان طولانی سبزیجات تازه بماند بهتر است سبزیجات را نشویید و کاملا خشک در داخل شیشه بریزید. با استفاده از این روش، نعناع و مریم گلی  تا دو هفته تازه و ریحان، مرزه و گشنیز هفت تا ۱۰ روز بصورت تازه می مانند.

۲٫ فریزر موز رسیده برای استفاده در بستنی

این ترفند مورد علاقه من است! هنگامی که شما موز را منجمد می کنید، آنها طعم و مزه خود را تغییر می دهند، و هنگامی که شما آنها را با بستنی یا خامه مخلوط می کنید مزه شگفت انگیزی می دهد. برای این کار برخی از موزها که بسیار رسیده در یک ظرف درب دار ریخته و حداقل بمدت یک شبانه روز فریز کنید. شما می توانید هنگام اضافه کردن موز فریز شده به بستنی یا خامه از پودر کاکائو یا برخی از انواع توت ها (منجمد یا تازه) استفاده کنید.

۳٫ ماکرونی با هضم راحت

ماکارونی گندم بسیار فرآوری شده و همچنین حاوی گلوتن می باشد. این نیز بسیار مخاط تشکیل دهنده و خوب است ولی برای هضم خوب نیست. حتما شما هم بعد از خوردن ماکرونی دچار سنگینی شدید یا اینکه احساس بدی داشتید ولی راحل این نیز ساده هست. برای اینکه هضم ماکرونی را راحت تر کنید می توانید در مخلوط ماکرونی از کدو سبز و هویج استفاده کنید و بعد از تمام کردن صرف غذا یک عدد خیار بخورید.



برچسب ها: ترفند، آشپزخانه، سبزیجات، ریحان، نعناع، مرزه، چند ترفند برای سلامت شما،
[ یکشنبه 3 خرداد 1394 ] [ 08:22 ق.ظ ] [ Reza Jafari ]